24 maj 2010

Bilder på min lägenhet

Jag har fått en förfrågan om bilder på min lägenhet. Såklart jag ska fota den och lägga in här! :) Men det gör jag itne idag. Det får bli imorgonkväll istället, för just nu ligger jag så varmt och skönt i min säng.
Jag hade ju bestämt att Dylan skulle få ha sovrummet, men det får bli så att han och jag delar i alla fall. För jag vill så gärna att han ska sova i sin egen säng, och gör han det och jag sover i vardagsrummet så kan jag inte varken slappna av eller sova, för jag är så rädd att missa om han vaknar. Jag vill ju inte att min älskade bebis ska ligga i sin säng och skrika i flera timmar bara för att hans mamma (alltså jag :P) ligger i ett annat rum och sover. Skönt att ha honom nära, men ändå inte i min säng.

Lägenheten är helt underbart fin. Jag kan inte sluta skriva det. Det är verkligen hemma nu. Trivs jättebra. Och jag har gjort upp ett eget städschema i in skalle som jag kommer följa slaviskt. Diska efter varje måltid, dammsuga varannan dag, storstäda en gång i veckan med golvtorkning och dammning och tvättning. På tal om tvätten så glömde jag bort att jag hade en maskin inne, så jag gick ner två timmar efter att den var klar, så jag hann inte tvätta klart allt idag. Men imorgon klockan tre så har jag tvätt-tid igen. Det är bara ett par markiner kvar nu. Det är en del tvätt som hänger på tork nere i tvättstugen också, men den hämtar jag imorgonbitti. Innan nio måste den vara borta, för då ska en annan familj som bor i samma hus om jag tvätta.
Ska nog prata med min pappa lite imorgon och flörta med honom till IKEA så jag kan få köpa en garderob. Det behövs VERKLIGEN. För dom garderoberna som finns inne i sovrummet är helt fulla! Så nu ligger tvätten som är färdigvikt i en IKEA-kasse och väntar på att få läggas någonstans, för där kan jag definitivt inte ha den.

På fredag ska jag ha inflyttningsfest/grillfest. Men mer om det imorgon, för nu vill jag verkligen sova.

Imorgon påbörjar jag en frågestund för er alla här i bloggen också. Men det går bra att fråga redan nu. Det kan vara om vad som helst. Dylans sjukdom, kärlek, kompisar, fester, min bakgrund och allt annat ni eventuellt undrar över.


Godnatt

En bild från Oktober 2008. Såhär såg jag ut samma månad jag fick reda på att jag skulle bli mamma. Och det är bara 19 månader sen. Tänk att då hade inte jag Dylan..Konstigt det känns att tänka på. Kommer inte ihåg hur det känns att inte vara mamma. Att vara mamma är för mej det naturligaste som finns. Nu, godnatt på riktigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar