26 maj 2010

Stackars Hoppe Hare han får aldrig ro

Godmorgon läsare.

Klockan är kvart över åtta och jag ska strax klä på mej och Dylan. Dylan ska få lite gröt och jag ska ta mej en knäckemacka och ett äpple. Klockan 10 kommer taxin och hämtar oss och kör oss till Astrid Lindgrens barnsjukhus, för idag ska vi på kontroll.
Det blir antagligen det vanliga för Dylan idag. Varje läkarbesök brukar ta uppåt två och en halv timme,. Det brukar vara inhalation, lungröntgen, prat om olika mediciner osv. Kuratorn kommer vara med idag också, för jag ska ju söka vårdbidrag för Dylan, så hon hjälper mej att formulera det bra. Tror att vi kommer börja med färdtjänstansökan idag också. Hoppas det iaf. För det är inte särskilt roligt att åka pendeltåg och någon förkyld jävel hostar utan att hålla för munnen. Dylan är ju infektionskänslig, så det är lite halvt vågat att åka pendeltåg eller tunnelbana med honom. En del gamla damen tar på honom också utan att fråga mej först, och det tycker inte jag är riktigt okej.

Nu ska jag fixa iordning och sådär. Jag uppdaterar ikväll i guess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar