23 maj 2010

Ni kanske tror det är lätt?!

vad vet ni egentligen om mej?! Förutom att jag är en ung ensamstående mamma? Ni vet ingenting om min familj, ingenting om min bakgrund och ingenting om mitt egentliga liv. Bloggen är bara liksom en försmak av vad som finns. Det är bara en litenltien del av hur det egentligen är.
Jag ska berätta för er hur det är egentligen, hur det känns inne i mitt hjärta och min hjärna.

Pang säger det så börjar mina tårar rinna när jag tittar mej själv i spegeln! Jag ser mina fula runda kinder lysa mot mej. Jag skäms verkligen över min hy i ansiktet. Den är rosa, den är flammig, den.är.ful!
Det hjälper inte vad ni säger, hur ni säger det eller hur mycket ni säger till exempel att jag är fin. För det första så hjälper det inte, och för det andra så ljuger ni.
Jag skäms över mej själv när jag går ute i ett linne och inte har någon tjocktröja på mej. Dom som känner mej som läser min blogg. Har ni tänkt på hur många gånger under EN ENDA promenad jag har frågat "Ser jag tjock ut i det här?" Men ingen är ärlig och säger att jag faktiskt är ett jävla fetto. Jag blir äcklad av mej själv. Jävligt äcklad. Och ingen i världen kan ändra på det.
När jag säger till någon, öppnar mej, för en gångs skulle. För vemsomhelst liksom. Vet ni vad jag får höra då?! Jo det här "Men du har ju fött barn" SO WHAT OM JAG HAR FÖTT BARN! Jag är fetare nu än vad jag var när jag var gravid för i helvete. Det graviditeten orsakade är den hängiga magen och bristningarna på den. Inte min feta rumpa och mina feta lår eller mitt runda jävla ansikte.
Tack för att ni finns hos mej allihopa. Eller nej, ni förtjänar inte ens ett tack, för det är ingen som finns hos mej, och tydligen inte för mej heller. För alla har lämnat mej bakom. Jag frågar men får A L L T I D svaret NEJ?! Ni borde skämmas för ert beteende, och inte jag för min kropp och mitt utseende. Tack Gud för att du har visat mej vilka som är värda. Hur ska ni märka att jag väljer bort er när ni aldrig ringer innan mej. Eller skriver ett jävla sms och frågar "Vill du ses?" Jämt jag! Ingen annan. D R A Å T H E L V E T E !
Den enda som älskar mej för den jag är, det är min son. Och det kan inte en jävel ta ifrån mej.

1 kommentar:

  1. Du säger att det inte finns någon som kan göra någonting åt hur du sr ut ( enligt dig )
    Men jo det e klart.. du själv kan ju?
    Sätt lite diciplin på dig själv så ska det nog funka för dig som för många andra / Kusinvitamin Natalie

    SvaraRadera