23 maj 2010

Nattbesök

Sara och Robin kom hit som två räddande änglar. Dom gick alldeles nyss. Alltid trevligt med lite sällskap. Vi bestämde att Sara ska komma hit och sällskapa mej imorgon medan jag tvättar.

Förut hände en sak som verkligen fick mej att känna mej dum! Jag satt med Dylan i knät och sjöng för honom. Vi satt i min "soffa". Då slängde han sej framåt och jag han inte reagera snabbt nog. Han ramlade med munnen på vardagsrumsbordet som är av glas. :( Och jag fick världens jävla paniiiiiik! Jag började störtgråta och tog självklart upp honom i famnen och tröstade honom, han skrek för full hals! :( Sen frös mitt blod till IS! För det rann blod från hans mun! Så jag ringde Malin och typ bölade som ett litet barn. Kommer inte ihåg vad jag sa exakt, för jag var så uppriven, men tror det var någonting att han blöder jättemycket och jag är så jävla dålig typ. Sen sa jag att jag skulle ringa henne senare så vi la på. Då kollade jag försiktigt i Dylans mun, han smågrät lite fortfarande. Då såg jag et yttepyttelitet Sår på hans tunga. Han bet sej antagligen i samband med smällen. Så då började jag gråta ännu mer och typ funderade på om jag skulle ringa ambulansen och allt möjligt. Men då la Dylan huvudet mot min axel, och då tittade jag på honom och sa; FÖRLÅT, ÄLSKLING! Jag är världens dåligaste mamma! Då smällde han av det charmigaste, blodigaste leendet ni kan tänka er och rynkade på näsan. Då blev jag lugn och jag antar att han förlät mej! Jag gjorde ju inget fel, men det känns som det. Barn ramlar, barn slår sej, barn gör illa sej. Det är så det går till. Man kan inte vara överbeskyddande och skydda sitt barn från allt ont. Hur ont det än gör och hur dum man än känner sej när barnen gör illa sej så måste man tänka på att det är naturligt, och när vi själva var bebisar så gjorde vi illa oss minst lika mycket. Men det var läskigt när han började blöda, för då trodde jag att det var allvarligt. Men om man tänker efter så är det ju så att blöder man i munnen så ser det jämt ut att vara mer än det är, eftersom det blandas med saliv.

Nu ska jag sova. För imorgon ska jag tvätta HELA dagen! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar